A Telekom 5 perc alatt megoldotta azt, amit a Vodafone-nak nem sikerült
.
Fideszes kézbe kerülve számtalan dolgot láthattunk az elmúlt 13 év alatt széthullani – olvasónk szállította erre a legújabb példát a Vodafone-on és a kishíján szétvert családi nyaraláson keresztül. Ami a legpofátlanabb: a fideszes mobilárusok hiába állították azt, hogy ingyenes az ügyfélszolgálat külföldről történő hívása, végül 18 ezer forintot számláztak ki az olvasónak úgy, hogy a sürgős problémát végül nem ők oldották meg, hanem az egyik rivális mobilszolgáltató.
A NER-es telefonszolgáltató igencsak borsos áron kínál bármilyen szolgáltatást a Balatonnál egyébként jóval olcsóbb Montenegróban. A Vodafone nagyjából 500 MB-nyi mobilnetért 15 ezer forintot számlázott a kétgyerekes családnak, majd kikapcsolta azt arra hivatkozva, hogy túllépték a megengedett mobilvásárlási keretet. A család interneten tartotta a kapcsolatot a szállásadóval, akit így nem tudott elérni. A Vodafone által sms-ben javasoltnak megfelelően az ügyfélszolgálatot hívták a visszakapcsolás reményében. Három ügyintéző egy óra alatt nem tudta visszakapcsolni a mobilinternetet, de annak ellenére, hogy azt állították, ingyenes a hívás, mégis kiszámláztak 18 ezer forintot a kollégáik szerencsétlenkedése miatt.
Ha a magát családbarátnak hazudó kormány telefonos cégén múlik, akkor még most is a szállást keresik. A problémát az olvasó szerint végül a rivális Telekom oldotta meg, ahol az ügyfélszolgálat öt perc alatt biztosított internetet, ráadásul arányaiban huszadannyiért, mint amennyit a NER-es telefoncég kiszámlázott. Alább a teljes levél:
***
„Montenegróba utaztunk a családdal, mert olcsóbban jöttünk ki 5 napra, mintha egy hetet a Balatonon töltöttünk volna. A szállásadóval az egyik népszerű szállásmegosztós oldalon keresztül kommunikáltunk. Vodafone-os vagyok, és azt nem tudtam, hogy a szolgáltató a díjcsomagja nem terjed ki erre az európai országra. Ugyan a 369 forintos percdíjról és a nagyjából 30 ezer forint/GB internethasználat díjáról sms-ben tájékoztattak a határátlépés után, de a szolgáltatás nem állt le.
Az egyik probléma ezzel az volt, hogy a határátlépés után szerpentines út vitt úticélunkig, vezetés közben pedig épeszű ember nem olvas üzeneteket két gyerekkel a hátsó ülésen. Mivel a határon pihentünk, nem álltunk meg. Három órányi autóút után, a házigazdával megbeszélt találkozási pontra megérkezve szembesültünk csak azzal, hogy nincsen internet, mert a határátlépést követő út során (rejtély, hogy hogyan), de 15 ezer forintnyi adatot el is használtunk, ezért korlátozták. Így nem tudtunk jelezni, hogy megérkeztünk, és elvezethet a szállásra.
A díjszabási tájékoztatást ekkor, az újabb SMS-sel együtt olvastam, amelyben azt ajánlották, hogy az internet visszakapcsolásához hívjam az ügyfélszolgálatot. Eközben két gyerek várta a hátsó ülésen a 40 fokban, hogy végre megkezdődhessen a nyaralás. Úgy tettem, ahogy javasolták, de a remélt pár perces ügyintézés helyett a Vodafone ügyfélszolgálata össze-vissza kapcsolgatott. Legalább negyed óra csak azzal telt el, hogy várakoztam ügyintéző kapcsolására és a kérdéseim megválaszolására.
Az egyik Vodafone-os ügyintéző arról is tájékoztatott, hogy díjmentesen hívom őket. Nagyjából egy óra várakozás, össze-vissza kapcsolgatás után (amit a gyermekek már természetesen nem a kocsiban töltöttek) sem sikerült megoldania a problémát 3 ügyintézőnek. Ha a Vodafone-on múlik a nyaralás, akkor még most is ott várakoznánk.
A helyzetet végül párom oldotta meg 5 perc alatt. Ő Telekomos, az ottani ügyfélszolgálat 5 perc alatt biztosította a Montenegróban érvényes roamingcsomagot. 3400 forintért 2 GB internet járt a Vodafone 15000 forintnyi 500 MB-jával szemben. Így már tudtunk írni a házigazdának, aki 5 perc alatt odaért. Ezután nyilván nem használtam a Vodafone-os kártyát egészen a Szerbiába történő 5 nappal későbbi visszatérésig.
A feketeleves ezután jött: a nyaralás utolsó napján „örömmel tájékoztattak”, hogy egy 39 ezer forintos hóközi számlát kiállítottak és ennek befizetése után tovább tudom használni az internetet. A 15 ezer forintnyi internethasználat mellett 18 ezer forintnyi telefonálást is kiszámláztak. Utóbbit nyilvánvalóan nem értettem, hogy mire. Az ügyfélszolgálatot felhívva azt mondták, hogy a korábbi tájékoztatásukkal szemben az ügyfélszolgálat hívása csak belföldről ingyenes.
Magyarul a sikertelen ügyintézés, több mint 20 percnyi várakozós zene ellenére kifizettetnék azt, hogy 3 ügyintézőjüknek nagyjából egy óra alatt nem sikerült megvalósítani egy olyan dolgot, ami a Telekomnál 5 perc alatt, díjmentesen megtörtént. Az ügyfélszolgálaton panaszt tettem és jeleztem, hogy nem fizetem ki azt, amiről a Vodafone alkalmazottja azt állította, hogy ingyenes. Erre csak annyit reagáltak, hogy a panaszt 30 napon belül kivizsgálják.„
Az esetről kérdeztük a Vodafone-t is, de cikkünk megjelenéséig nem reagáltak.